Presentació 2018
Actes de ComLoc 2018. XV Congrés de Comunicació Local
ComLoc 2018. XV Congrés de Comunicació Local “El negoci publicitari en l’era digital”
Universitat Jaume I, 15 i 16 de novembre de 2018
Les noves tecnologies de la informació i comunicació, així com la Web 2.0 han esdevingut un fenomen amb diverses dimensions que són objecte d’estudi des de moltes àrees del coneixement. La Xarxa té una dimensió en la seua vessant de canal comercial d’especial interès per a l’àmbit publicitari, atès que permet una relació marca-client i marca-agència no coneguda fins el moment. A més a més, el desenvolupament de les tecnologies és més veloç que la seua pròpia definició, i aquests canvis provoquen la necessitat constant de que hom es reajuste i adapte des del punt de vista publicitari. L’audiència del mitjà i el seu actual creixement el converteixen en un fenomen de gran interès publicitari.
Aquest congrés pretén estudiar el context digital com mitjà comercial i analitzar la seua repercussió en la professió publicitària en quatre aspectes:
- Els canvis i evolució de l’estructura tradicional d’agència i les seues noves formes de negoci.
- L’evolució i desenvolupament dels perfils professionals en el sector de la publicitat.
- Les noves tendències estratègiques i creatives que apareixen amb el panorama digital.
- El rol del receptor en aquesta conjuntura.
Per tant, aquest congrés pretén encarar els reptes immediats que succeeixen en el nou escenari del negoci de la publicitat al voltant de les següents qüestions:
- Oferir una visió de l’evolució del negoci publicitari per tal de veure els efectes que el mitjà digital i el context econòmic han generat al sector de la comunicació publicitària.
- Estudiar els principals canvis esdevinguts en l’estructura i perfils professionals de l’agència de publicitat tradicional.
- Analitzar les principals tendències creatives i estratègiques de les agències de publicitat derivades de les noves tecnologies i el nou context digital.
- Conèixer el posicionament que les empreses de publicitat volen adoptar de cara al futur.
Esta edició del Congrés ComLoc 18 és una acció formativa dirigida també als estudiants del Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d’Innovació en Comunicació. Es pot trobar més informació ací.
Programa 2018
El Congreso tendrá lugar los días 15 y 16 de noviembre de 2018 (jueves y viernes) en Salón de Actos A del Edificio de Doctorado, Consejo Social y Postgrado.
Día 1 Jueves 15 de noviembre
MAÑANA
9:00 – 9:30 Recepción
9:30 – 10:00 Presentación del ComLoc 2018
10:15 – 11:45 Conferencia 1: Dra. Chari García Cubells (Docente de la Universidad CEU Cardenal Herrera). La evolución de la creatividad y la tecnología en el ámbito de los perfiles.
11:30 – 12:00 Descanso
12:00 – 13:30 Mesa Redonda 01: Perfiles profesionales en el negocio publicitario actual. Modera y presenta Eugenio Martín (Dircom CV). Componentes: María Pellicer (WeAddYou), Alejandro Payà (KilperDVila), Marta Chillarón (Publips) y Ernesto Soto (Kanbei).
TARDE
16:00 – 16:45 Conferencia 2. Dr. Ubaldo Cuesta Cambra (Universidad Complutense de Madrid). Neuromarketing y Publicidad: Análisis de casos prácticos empleando electroencefalograma, respuesta dermoeléctrica, expresión facial implícita, eye-tracking y otras variables.
17:00 – 18:00 Mesa redonda 02: Estructura y metodologías de trabajo en la agencia de publicidad. Modera y presenta: Vicente Vañó (ComunitAd). Componentes: Xavi Sempere (Trumbo), Majo Alonso (Rosebud), Ana Niño (Maslow), Jabo García (Kids).
18:00 – 18:30 Descanso
18:30 – 20:00 Mesa de Comunicaciones. Consulta el orden y el lugar de tu intervención haciendo click en los siguientes listados: Comunicaciones AULA FF0104AA Primer Piso y Comunicaciones AULA FF0202AA Segundo Piso.
Día 2 viernes 16 de noviembre
MAÑANA
10:00 – 11:15 Conferencia 3. Dra. Carmen Marta Lazo (Universidad de Zaragoza). Competencias digitales para un consumo saludable en redes sociales.
11:30 – 12:00 Descanso
12:00 – 13:15 Mesa Redonda 03: Nuevas tendencias estratégicas y creativas de la publicidad digital. Modera y presenta: Samuel Gil Soldevilla (Universidad Jaume I). Componentes: José Vicente Sancho (Havas Media), Artur Sales (Èxit), Iker Mújica (Aftershare), Laura Llopis (WeAddYou), Álex Rubio (Twelfhundred).
13:30 – 14:00 Carlos Fanjul Peyró y Cristina González Oñate. Conclusiones del proyecto de investigación El Negocio Publicitario en la sociedad digital (Plan de Promoción a la Investigación. Universitat Jaume I)
14:00 – 14:30 Clausura del ComLoc 2018.
Comités
Presidencia
- Eva Alcón. Rectora de la Universitat Jaume I.
- Andreu Casero. Decano de la Facultad de Ciencias Humanas y Sociales.
- Francisco Fernández Beltrán. Presidente Asociación para el Desarrollo de la Comunicación AdComunica.
- Eugenio Martín Diéguez. Presidente delegación de la Comunitat Valenciana y Región e Murcia de la Asociación de Directivos de Comunicación DIRCOM.
- Xavi Sempere. Presidente de la Asociación de Empresas de Comunicación Publicitaria de la Comunidad Valenciana COMUNITAD.
- Javier Marzal Felici. Director del Departamento de Ciencias de la Comunicación.
Dirección académica
- Dr. Carlos Fanjul Peyró. Universitat Jaume I.
- Dra. Cristina González Oñate. Universitat Jaume I.
Comité científico
- Dra. Elvira Antón Carrillo. Roehampton University.
- Dr. Juan Benavides Delgado. Universidad Complutense de Madrid.
- Dr. Francisco Cabezuelo González. Universidad Complutense de Madrid.
- Dra. Yolanda Cabrera. Universidad de Valencia.
- Dra. Maria Victoria Carrillo Durán. Universidad de Extremadura.
- Dr. Josep Fernández Càvia. Universidad Pompeu Fabra.
- Dr. Francisco García. Universidad Complutense de Madrid.
- Dra. Gloria Jiménez Marín. Universidad de Sevilla.
- Dra. Carmen María Marta Lazo. Universidad de Zaragoza.
- Dr. José Martinez Sáez. Universidad CEU Cardenal Herrera.
- Dr. Juan Rey. Universidad de Sevilla.
- Dra. Cristina Sánchez Blanco. Universidad de Navarra.
- Dra. Victoria Tur Viñes. Universidad de Alicante.
Comité organizador
- Dr. Carlos Fanjul Peyró. Universitat Jaume I.
- Dra. Shaila García Catalán. Universitat Jaume I.
- Dr. Samuel Gil Soldevilla. Universitat Jaume I.
- Dra. Cristina Oñate. Universitat Jaume I.
- Dña. Elizabeth Lauren Salvador. Universitat Jaume I.
- Dr. Aaron Rodríguez Serrano. Universitat Jaume I.
- D. Álex Rubio Navalón. Universitat Jaume I.
- Dra. Teresa Sorolla Romero. Universitat Jaume I.
Inscripción
Coste de matrícula
[**Actividad convalidable por 0,5 créditos de Libre Configuración, únicamente para estudiantes de la UJI]
Cuota reducida (hasta 15/10/2018) | Cuota normal (hasta 9/11/2018) | |
Asistentes que presentan comunicación (Pago por comunicación, máximo 3 autores) | 100 € | 130 € |
Otros asistentes sin presentación de comunicación (académicos, profesionales, etc.) | 50 € | 60 € |
Estudiantes UJI y de otros centros (Grado, Máster, Doctorado) con presentación de comunicación * | 20 € | 30 € |
Estudiantes UJI y de otros centros (Grado, Máster, Doctorado), socios Alumni SAUJI Premium, Socios AdComunica, sin presentación de comunicación | Gratuita | Gratuita |
Desempleados * | Gratuita | Gratuita |
* Se pedirá copia de matrícula para justificar que es estudiante
* Se pedirá certificado de desempleo
CERTIFICACIÓN
Se entregará un diploma de asistencia al congreso a la finalización del mismo.
Número de plazas disponibles
300 plazas (entre asistentes y participantes)
Call for papers 2018
La proposta s’ha de concretar en un resum amb extensió vora les 300 paraules, acompanyat d’un breu CV de l’autor/a. El termini per presentar resums finalitza el 31 de maig de 2018. Les propostes passaran un procés d’avaluació supervisada pel Comitè Científic del Congrés. Han de ser enviades a l’adreça de correu textoscomloc@uji.es
El desglose concreto de fechas es el siguiente:
24 DE JUNIO: Último día de recepción de abstracts
DEL 24 AL 1 DE JULIO: Notificación a los autores sobre la aceptación o no del abstract
DEL 1 DE JULIO AL 15 DE OCTUBRE: Pago inscripción congreso CON cuota reducida
DEL 15 DE OCTUBRE AL 9 DE NOVIEMBRE: Pago inscripción congreso SIN cuota reducida
15 DE SEPTIEMBRE: Envío del texto completo PARA ACTAS DEL CONGRESO (ISBN)
15 Y 16 DE NOVIEMBRE: Celebración del ComLoc y exposición de todas las comunicaciones
Aquellas comunicaciones que quieran proponer su comunicación para el número de la Revista AdComunica Nº 18: deberán asistir al congreso, presentar su investigación en el ComLoc y comunicar por escrito a la organización del congreso su renuncia a la publicación de su comunicación en las actas del Congreso puesto que la revista únicamente publica artículos inéditos
FECHA DE ENTREGA DEL ARTÍCULO:
5 DE ABRIL DE 2019
Totes les propostes s’han de presentar a una de les seccions temàtiques que seran abordades durant la celebració del Congrés i que comprenen els temes següents:
- Perfils professionals en Publicitat
- Gestió de la marca online
- Estructura d’agències de publicitat
- Metodologies de treball en publicitat
- Pressupostos publicitaris
- Noves tendències estratègiques i creatives publicitàries
- Publicitat i comunicació online
- Formats innovadors en la Xarxa
- El consumidor/usuari front la publicitat digital
- La formació en els estudis de Publicitat i Relacions Públiques
Un cop acceptada la proposta ho comunicarem a l’autor/a, que haurà d’enviar el text complet i una extensió aproximada d’entre 5.000 i 7.000 paraules. El manuscrit ha de començar amb una introducció, en la qual el/s autor/s exposen una justificació de l’interès del tema abordat, així com els fonaments de la investigació presentada. Les referències científiques pròpies de la revisió de l’estat de la qüestió en el debat del tema proposat, han de ser estrictament necessàries per facilitar la lectura del text.
D’altra banda, valorarem especialment l’exposició de la metodologia d’investigació seguida, la justificació de la mostra de treball emprada, si cal, i els objectius de la investigació. L’article haurà de presentar els resultats de la recerca, i amb aquesta finalitat es poden incloure taules i figures (fotografies, dibuixos, gràfiques, etc.) que permetin seguir correctament el fil argumental del text. El manuscrit finalitzarà amb unes breus conclusions que servisquen per a recapitular les les principals idees defeses al text, així com per a mostrar les línies d’investigació obertes o futurs desenvolupaments previstos, en cas de ser considerat oportú.
L’article pot ser redactat en castellà, anglès o valencià. Amb la finalitat d’unificar l’estil dels textos que es presenten, sol·licitem que els manuscrits seguisquen les normes de publicació com a referència, exposades a l’enllaç: http://www.adcomunicarevista.com/ojs/index.php/adcomunica/about/submissions
Totes les comunicacions que no s’adeqüen a les normes d’estil seran refusades.
Totes les comunicacions acceptades seran publicades en les actes del Congrés amb ISBN, sempre que els seus autors ho autoritzen expressament. És requisit per a la publicació que, si més no, un dels autors asistisca al congrés per exposar la seua comunicació.
Termini per a presentar el text complet: 15 de setembre de 2018.
E-mail per enviar les propostes i els textos complets: textoscomloc@uji.es
Simultàniament a l’anunciament de la celebració del ComLoc 2018, obrim un call for papers de propostes de treballs de caràcter científic sobre el tema del monogràfic El negocio publicitario en la Sociedad digital que publicarà la Revista Científica AdComunica al seu número 18, la publicació del qual està prevista per a juliol de 2019. Més concretament, el monogràfic recollirà investigacions inèdites relacionades amb les seccions/temàtiques del Congrés prèviament citades.
Aquells autors/es que vulguin enviar la seua comunicació per publicar-la en la Revista Científica AdComunica hauran d’enviar l’article a través de la plataforma de la revista, tot seguint les normes per autors: http://www.adcomunicarevista.com/ojs/index.php/adcomunica/about/submissions.
El termini d’enviament d’originals complets finalitzarà el 5 d’abril de 2019. Així mateix, hauran de renunciar a la publicació de la seua comunicació a les actes del Congrés atès que la revista únicament publica articles inèdits. És important indicar que els manuscrits derivats del Congrés que es sotmetin a AdComunica seguiran un procés d’avaluació per parells cecs que determinarà finalment si acompleixen o no els estàndards de qualitat per a la seua publicació en la revista.
ComLoc TV 2018
Podéis ver nuestro congreso a través de los siguientes enlaces:
Página uji directos
http://jecom.uji.es/tv/directe.php
YouTube UJI
https://www.youtube.com/user/UniversitatJaumeI
Directamente
https://www.youtube.com/user/UniversitatJaumeI/live
Informació pràctica
Lloc
Sala d’actes Alfons el Magnànim de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de la Universitat Jaume I
Adreça completa de la seu del Congrés
Edif. Doctorado, Consejo Social y Postgrado, s/n
12071 Castelló de la Plana, España
Tel: +34 964 38 72 22
Allotjament
Des de l’organització del ComLoc2018 s’ha negociat un preu especial amb l’Hotel Luz de Castelló, situat al costat de l’Estació de Trens, i que a més, està comunicat amb la Universitat Jaume I mitjançant el TRAM. En cas d’optar per aquesta opció, oferim la següent informació:
Preu per habitació doble d’ús individual, allotjament y desdejuni: 63.00€
Preu per habitació doble, allotjament y desdejuni: 70.00€
Tarifa garantida fins el 01/10/18, amb variacions depenent de disponibilitat
Procediment de reserves
– Per telèfon 964 20 10 10
– Per email: reservas@hotelluz.com
– Per whatsapp: 629 820 503
És important recordar que el codi de descompte és Comloc 2018
Per altres opcions, pot consultar el següent enllaç.
Col·laboradors
Aquests són els col·laboradors del ComLoc2018:



